Followers

Dunia semakin maju..??? Fikirkan semula

Dunia semakin maju? Moden? selalu kita dengar kan. Errr.. baik korang fikirkan semula..

aku cakap macam ni sebab... cam ne eh nak cerita.. hhhmmm...ok, jom kita imbas kembali zaman kita ke belakang. pada zaman Nabi Daud a.s dah ada besi.. betul tak? besi zaman dulu lebih kukuh dan kuat kalau nak dibandingkan dengan besi zaman sekarang.

kalau kemajuan dari segi pembinaan, bahan-bahan pembinaan bangunan zaman firaun sangat kukuh sehinggakan piramid masih kekal sehingga sekarang. tapi sekarang rumah yang dibina tak sampai setahun pon, dah retak sana sini. aihh.. bahaya tu..

sebenarnya banyak lagi kemajuan dan kemodenan zaman dulu yang tak ada pada zaman sekarang. Semuanya hilang dimakan zaman (Allah hilangkan).
.....................................................
Bab lain pula ye..

sekarang ni boleh dikatakan kita berada di zaman jahiliyah moden. percaya atau tak rasanya korang boleh fikir sendiri dengan melihat keadaan sekeliling kita sekarang. malaslah nak cerita kat sini, banyak sangat..hehehe.. buka minda, buka pintu hati, dan gunakan akal yang Allah kurniakan untuk fikir sejenak.. Apa ukuran MAJU, MODEN yang dicanang-canangkan tu.

*post kali ni hanyalah pendapat aku sahaja tak ada kaitan dengan mana2 pihak.

::Pencari Redha Allah::
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...