Followers

kenape ALLAH temukan kita dengan org y salah

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.


2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA.. PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..


~ALLAH knows BESt!~



Tak ketahuan

Assalamualaikum..

banyak sungguh assigmen..dah lama tak update blog aku nih..(padahal kalau tak bz pown, blog tak update gak)... aku rasa nak bloging..tp tak tahu nak cerita mcm mana..(taip jerk la,,tu pown nak kena ajar kerr..hehehehe)..

aku rasa banyak menda yang perlu aku buat..tp tu sume bukan alasan tuk aku rasa tension.. yela..bukan aku sorang jerk yang banyak keje.. orang lain pown ada keje gak...hehehehe...
aku cuma rasa semacm jerk..(sbnarnya bkn semcm lagi da ni..2.. 3.. mcm dah nihh...) biasa nya aku susah nak rasa serabut.. sbb nye, bila aku rasa cm tu jerk, aku akan kngsi cerita aku dengan org yang rapat dengan aku..tp sekarang ni agk payh gak la.. coz masing2 bz kan.. aku pown kena la paham gak..

tp..agk tertekan gak r..bila keadaan aku cm ni, aku akan ingt pkara2 lama dulu..aku tak tahu nak buat cm ne lagi.. da buntu da hati aku ni..bak kata mmber baik aku..chak(bukan nama sebenar) hehehehe.. tengah hari tadi dia ada msg aku..tanya kabo..dia kata lama sgt tak dgr brita..aku cuba tuk tak banyak sgt ber'msg dengan dia.. aku bagi alasan aku tgh kelas..padahal baru abes kelas..heheheh..

aku kena mengelak dari msg dia.. ni pown tuk kebaikan diri aku gak...aku rasa ckup la sampai sini jerk dulu..aku bloging ni pown sebab aku tak tahu nak cerita kat sapa n cm na...otak aku ni pown sekarang da mcm tak brapa nak btul sgt... tp nasib bek la aku ada kawan2 yang sentiasa bersama aku.. aku bersyukur sangat2 sebab kenal korang...


Tak dapat beraya bersama

Assalamualaikum..

Selamat menyambut hari lebaran kali ini.. tahun ni tak dapat lagi nak beraya dengan semua keluarga aku.. tak ape lah..mungkin ada hikmah di sebalik setiap kejadian.. lagipun kekangan ni bukannye boleh dirancang.. kita hanya mampu merancang..Allah yang mennetukan.. Redha jek la...Insya Allah raya aidil adha nanti dapat la kita semua berkumpul beraya bersama-sama.. hujung tahun leh bercuti kt PD.. tak saba lak nak jumpa akk2 aku yang sebelah sana tuhh... kak muna n kak madiha da pernah jumpa.. cuma kak majdah jerk lom jumpe lagi.. Insya Allah, dengan izin Allah akan berjumpa jugak nanti..aku hanya perlu menunggu dengan penuh kesabaran.. :)

Selamat MenyambutAidil Fitri

selamat hari raya aidil fitri di ucapkan kepada muslimin dan muslimat yang menyambut aidil fitriini.. 
mohon maaf jika ada terkasar bahasa, terpinjam harta benda, terpukul tak semena-mena dan "ter" pape lagi la ea..
mohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki..
halalkan makan minum.. 
maaf zahir dan batin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...