Followers

Jangan pernah putus asa


makkkk oiiiiii... ni bukan penuh sawang lagi dah ni.. ini boleh jadi tempat jin bertapa ni... (hiperbola namanya ni..hehehe) ini menunjukkan sudah berkurun aku tak menghupdate aku punya blog ni.

Ada orang kata, penantian itu satu penyeksaan. tai kita silap..sebenarnya PENANTIAN ITU SATU NIKMAT.. nak tahu sebab ape?? hah.. meh cerita sikit..aku bagi contoh yang sangat mudah untuk difahami. kalau penantian itu satu penyeksaan, aku amat sangat sungguh pasti... Islam tak akan tersebar dan tak akan wujud pon pada hari ni. Kalau Rasulullah tak sabar dalam menyebarkan dakwah Islamnya dulutak tahulah. mungkin aku ni pon tak kenal agama Islam tu ape. walaupun orang2 Islam zaman dulu kena seksa dengan teruk tapi mereka sabar sebab mereka tahu.. Allah  dah janjikan nikmat yang tidak terhingga untuk mereka pada hari akhirat kelak.

macam tu gak kita.. bila kita berhajat SESUATU YANG BAIK... tapi Allah belum bagi..BERSABARLAH.. bersangka baiklah dengan ALlah..sebab ALLAH MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG.. seperti firman Allah yang bermaksud "Aku mengikut sangkaan hambaKu" (tolong betulkan kalau salah)

menanti bangkitnya Islam juga satu nikmat. jangan lah pernah berhenti berjuang.



(sumber dari pak cik Google)
::Pencari Redha Allah::
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...