Followers

Teruskan Perjuangan


Selamat berjuang wahai rakan-rakan ku semua...
sama-samalah kita buat yang terbaik untuk MASUM kali ni...
Ribuan terima kasih diucapkan kepada jurulatih kami, iaitu abg Man dan cikgu along..
yang dah bersusah payah mengajar kami...
("terhegeh-hengeh...orang nak bersilat, dia nak bersilat")
Mohon maaf dipinta daripada  Abg Man, along dan semua rakan seperjuangan sekiranya ada salah dan silap sepanjang kem MASUM ni..
(rse nyerr mmg byk wt silap jerk nihh...)
Ucapan khas utk along..
terima kasih banyak kerana banyak bersabar selama along mengajar saya dan rakan2..
halalkan la segala ilmu yang along perturunkan pada kami semua..
kami akan berusaha  buat yang terbaik..
(macam nak bodek along jerk ni..hehehehe)


Akhir kalam, good luck semua..
Lakukanlah yang terbaik..

Antara wajah-wajah perserta MASUM kali ini..






This is Me

Errmmm...ku xtaw la nk mulakn cm ne post kali ni...
tapi isi penting yang aku nak sampai kan kali ni...
Ini lah aku..

Lantak la korang nak cakap aea pasal aku...
mengada2 ke ape ke.. xkesah lah...
asik injured jerk... sakit sne sakit cni...
nampak jerk cam kasar tp lembik..
aku xpedulik la ape pown korang nk cakap..
yang pasti itulah diri aku..
aku ni memang jenis x tahan sakit..dr dlu lg..
sape yang satu sekolah ngan aku dlu taw la aku ni cm ne..
teman2 sepermainan aku dlu...















Ini lah sekolah aku...

aku ni memang jenis yang suka aktif ngan sukan..
tp badan aku ni sangat sensitif...
hahahaah
memang mengade2 kan..
tp lantak la..
aku leh wat pe...

mase kat sekolah dlu aku sangat aktif ngan sukan..
sampai nk exam SPM pown sempat lg p btanding..
tp 2 la...
slalu gak badan aku sakit2...
pitam 2 jgn crite r...
mmg slalu..
kuang...kuang..kuang....
bru jerk game ptama...bdan aku da nek lebam2..
2 pkara bese la tuhh...
nak wat cm ne.. da minat aku..

ckg Irwan n abg zaidie la yang slalu papah aku..
almaklumlah...slalu sgt pitam...hahaha...
dyeorang 2 da phm sgt aku ni cm ne...
heheheh.... degil...

so...lantak korg la ea..
nk ckp ape psl aku...
aku xkesah....



tak paham aku...



post kali ni..gmba2 ni jerk y dpt aku letak..
aku sndri xtaw nk ckp ape..
ni jerk la y dpt gmbarkn prasaan aku skrg ni..
sbb..???
aku sndri xtaw...

Adakah Cinta Memerlukan Sebab..??



Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan
di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah
bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si
suami. Ini dialog mereka


Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan       mencintai Sayang!


Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya?

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata
"Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang
merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis
dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!"

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi.
Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.


Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang
disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.
Surat tersebut berbunyi begini :

"Sayang!Jika disebabkan suara aku mencintai mu... sekarang bolehkah
engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan
kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu...sekarang bolehkah engkau
menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika
disebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau
tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan
setiap langkah aku mencintai mu.... sekarang bolehkah engkau melangkah?
Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan
sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi.
Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini,
selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik
dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia
boleh dirasai dalam hati."



Gambar Hiasan
(gambar kakak aku ni sebenarnyerr..heheheheh)

Solehah ke aku..???

Tudung..??



Pakai tudung..???
Memang isu biasa tapi nape ramai yang tak pakai ea..??
Susah sangat ke nak pakai tudung tuhh..?
berat Tudung tu ada ke samai memcecah 3Kg..??

Ramai orang bila di tanya nape tak pakai tudung..?
Dye jawab " Belom sampai seru.."
"Belom ready.." dan mcm2 la alsn nyerr..
sebnrnyerr seruan utk pakai tdung ni da lame ade..sejak zaman Rasulullah lg..
ape lg alasn utk tak pkai tdung...
kan manis klu pkai tdung..

ada plak yang berpndapat..elehh..yang pkai tudung tu bukannyer baek sgt pown..
mmg la... mmg i2 tak leh d sangkal.. tp i2 antara dye dgn ALLAH..
kta sbg umat ISLAM kne la pakai tudng..ttup aurat..
tak kan lah mengaku ISLAM hanya dlm i/c jerk kott..


mengaku diri tu Islam tp xpnh nk buat ape yg d suruh agama..
xksh la.. artis ke.. spe ke...
dlm i/c agama Islam..
tp tdung xpakai..pkai bju yang ketat2.. jarang..
ntah pape la dyeorg nihh...
pk2 la sndiri...

Sekadar berkongsi... :)

pancit da...

Assalamualaikum pembuka kalam..

hah..lme gak x blonging ni..bkn nye ape..xtaw nk cte pe.. heheheh
tp ari ni ada..
fuhh..pnt glerr joging kampus ptg td... bru og cket da pncettt..
adeehhh...
ni lom along y train lg nihh..
abes la kalu alg y bwk lat..
mau mrngkak nyer la..\ni la padah nyerr ble lme sgt da xtrun trng..

smpai cni la dlu..
satg ni nk p trng lg nihh...
fuhh..arap larat la...
akhir kalam.. "Maju lah sukan Untuk Negara"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...