Followers

kisah "chipsmore..."

Assalamualaikum, pembuka kalam...

Selamat menjalani ibadah puasa di ucapkan kepada para muslimin dan muslimat sekalian..
Kali ini aku nak share something la.. tapi bukan pasal biskut chipsmore tu..heheheh..
tapi sebelum tu, cuba perhatikan gambar2 kat bawah nih..




wah...gambar makanan jerk kan..mentang2 la bulan puasa sekarang ni..
bukan itu yg aku nak share kn..cuba perhatikan gambar tu betul2.. semua makanan kat atas tu di tutup..
napa ek..?
Ggambar pertama tu, mesti la sebab tak nak serangga cam lalat 2 hinggap kat makanan kan.. yela..lalat 2 kan kotor...kang sakit perut lak..heheheh

Gambar yg kedua tu la, sebab tak nak nangka tu rosak atau dimakan binatang lain kan..nak bungkus nangka 2 plak xleh la ketat..nnt busuk plak..

Gambar ketiga lak, kalu kita tengok pon kita dah leh taw kan.. gula2 kan manis, kalu xde pembalut, nescaya semut dan lalat akan hinggap..heheheh..

aku ni asyik cerita pasal gambar kat atas ni jerk..ape motif aku ek..??
Begini sebenarnya, kenapa Allah perintahkan kaum wanita menutup aurat..? Inilah sebabnya, sebab Allah nak kita lindungi dan pelihara diri kita sesuatu yg boleh merosakkan dan membinasakan diri sendiri..
apalah salahnya kalu kita menutup aurat, menjaga kehormatan kita sendiri.. bukan utk orang lain pown.. utk diri kita sendiri gak..

korang nilai lah sendiri...


kat sini aku share sikit pasal pakaian yg menutup aurat


Akhir kata dari aku:

sekadar ingatan buat diriku dan para muslimat yg lain..Semoga mendapat keredhaan Allah.. Insya-Allah..

2 comments:

Ezuan Saad Ali Hussein said...

suara dari muslimat :)

HaitiQ said...

tegur aku jika aku khilaf wahai sahabatku:)..
jaga lah tepi kainku..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...