Followers

Daisypath Anniversary tickers

Sabar, Allah sedang menguji...

Allahu Akhbar... hanya Allah jek yang tahu apa yang aku rasa sekarang ni..

mula jam kesayangan aku hilang... aku cuba tenangkan diri... jangan terlalu sayangkan harta dunia... alhamdulillah.. aku semakin tenang.. sekarang ujian lain pula.. Allahurabbi... Allah uji aku dengan harta dunia sekali lagi....


" Dan ketahuilah, bahawa hartamu dan anak-anakmu itu hanyalah sebagai ujian di sisi Allahlah pahala yang besar" (an-Anfaal:28)

manalah aku nak cari nak ganti harta orang... aku hanya mampu memohon kepada Allah.. kerana sebaik-baik pembalasan adalah dari Allah...

"Bukankah Allah adalah hakim yang sebaik-baiknya paling adil" (at-Tiin:8)

aku perlu bersabar... setiap kejadian ada hikmahnya..

"raihlah apa yang bermanfaat bagimu, minta tolonglah pada Allahdan jangan bersikap lemah" (HAdis riwayat Muslim)

itulah yang sedang aku lakukan.. Allah takkan menguji hambaNya di luar batas kemampuan hambaNya keran Allah Maha Pengasih dan Maha Penyayang... Ujian akan membuatkan aku lebih kuat bukannya lemah..



Mencari kemanisan dalam kehidupan. 
Mehnah mendatang terasa terbeban.
Bawa hatimu kepada Tuhan.
Di sana menanti syurga idaman.

1 comment:

Anonymous said...

Allah sentiasa uji hamba-hamba-Nya. Itulah tanda kasih-sayang Allah.

Dari sahabatmu.

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...