Followers

RDK (12-14/10/2010)

Assalmualaikum...

hari ni baru balik dari kem di air keroh, melak bersama anak-anak pendidikan khas...
3 hari 2 malam aku di sana..
ada aktiviti yang best ada gak lah yang tak best ..tapi tak apalah..benda dah lepas dah pown..


tapi nak cerita sikit la pasal kem tu.. hari pertama tu teramatlah sibuk... anak-anak ni datang awal dari kitorang..huhuhuhu...malunyerr aii... . tapi tak pe lah kowt..bukan kitorang yang lambat, dyeorang yang cepat...hehehehe.. (alasan lah tuhh..)

       dah la tak tidur langsung dari semalamnya... pukul 4am aku dan sahabat aku ni baru balik dari ptsl...buat assigment sikit.. almaklum lah...3 hari tak ada kat sini...masa kem tu mana lah ada masa nak buat assigment...heheheheh... balik bilik jerk terus packing barang2.. tak sempat nak tidur pown....pukul 6.30am dah kena ada kat FPEN...huhuhu...dalam perjalanan ke melaka tu, mata aku ni gatal pulakk..tak nak lelap pulokk... bertambah-tambah la mengantuk aku... sampai jerk terus siap2..pendaftaran..punggah barang2..pasang khemah dan macam2 lagi lah...petang tuh dah mula buat aktiviti dah dengan anak2 ni..

       time malam pulak...aku dan sahabat aku nih mula sakit kepala  masing2.... jalan pown dah tak betul... letih sangat.. rehat tak cukup...lebih pukul 1 lebih  baru lah aku dapat tidur.. tu pown sebab kena sentri dari 12-1am... masa tu cuaca dah mendung dah... dalam pukul 3am..hujan dah muka turun.. aku dan sahabat aku ni perasan yang khemah kitorang masuk air..tapi masing2 buat tak taw jerk.. dah penat sangat..

        tibe2 kitorang terdengar suara anak2 ni menangis..apa lagi..terkejut kitorang... terus p selamatkan dyeorang dari hujan..kang sakit pulak... mereka ni bukan normal macam kita..mudah la sakit nanti.. basah kuyup kami pc2 ni... dah tak ada tempat yang kering dah kat baju kitorang ni...selesai jerk selamatkan dyeorang.. aku dan sahabat aku ni pown p la tdor kat surau... khemah kitorang dah banjir dah...sebab dah tak larat sangat, di tambah pula kepala  yang dah tingtong aku dan sahabat aku ni terus jerk tidor dengan baju yang dah basah lencun ni..pagi tu..bangun kul 6.30am..menggigil2..terus tak boleh bangun...hahahaha..sapa suruh tak salin baju kan..kami rehat kat surau tu sampai lah tengah hari...hehehe... lepas tu baru lah kitorang join aktiviti yang dibuat...

       agak nyer kem ni memang tak boleh lari dari malam kebudayaan ek..?? malam tu setiap kumpulan kena buat persembahan tarian dengan anak-anak ni..kumpulan aku buat tarian Melayu..guna lagu kurik kundi... aku ni dah lah tak pandai menari..so bila disuruh menari..dah macam kayu la aku menari...hehehe....malu aku... habis jerk semua persembahan, lecture kitorang cakap yang dye nak tengok persembahan dan penglibatan anak2 pendidikan khas ni tapi ni tak..pc lak yang lebih2..hahahaha..(over la pulokk kan...) tapi tak apa lah..seronok gak malam tuh..

       masa perasmian penutup esoknya kumpulan yang menari tarian malaysia dan kumpulan aku terpilih untuk buat persempahan depan vip.. kumpulan2 ni terkecuali lah dari aktiviti lain..kami kena lah mengajar anak2 ni menari...untuk dipersembahkan nanti.. habis jerk majlis perasmian, ada makan2..pas2 kemas2 barang semua... pukul 3pm baru gerak balik ke ukm..pastu kena p FPEN dulu, simpan barang2 dalam stor..baru lah boleh balik..best sangat2 bila sampai ukm...penat gilerr...layan anak2 ni...hyper active... tapi seronok gak layan telatah dyeorang...hehehe..

       dah hampir 1sem aku p kelas RDK, cuma beberapa orang jerk yang aku taw nama dyeorang..hehehehe..(segan nak berkenalan..aku ni kan pemalu...hahahahah).. sepanjang kem ni baru lah dapat kenal2 dengan dyeorang2 ni..hehehe..moral of the story...bercamping dapat mengeratkan silaturrahim...hehehehe...

k la..samapai sini jerk lah dulu..ni pown dah banyak ni..kang member2 ni malas pulak nak baca panjang2 macam ni...hehehehe....sekian...

2 comments:

Ezuan Saad Ali Hussein said...

hehe...itulah pgalaman~

HaitiQ said...

hahahha...pnglmn y xlh d lupakan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...