Followers

kesorangan..

Assalamualaikum...

Selamat pulang ke rumah kepada kawan2 yang dah ada kat rumah sekarang ni...seronoknyerr ai...
tapi aku masih lagi di kampus... paras aku ni sunyi jerk..tinggal aku sorang jek yang ada...
hari ini hari tearkhir kena kosongkan bilik.. tak tahu la ada tiket ke tak nak balik hari ini.. harap2 dapatlah..

rindunya nak balik...jarang dapat berkumpul semua adik beradik kat rumah tu..biasalah..masing2 ada kehidupan sendiri..aku pon jarang dapat balik rumah..sibuk dengan aktiviti kat kampus jer..sem ni boleh kira berapa kali jerk aku balik ke rumah... rindunya kat abah n mama... kadang2 aku leh nanges tiba2 bila teringat kat dyeorang.. sebak bila ingat balik apa yang dyeorang korbankan untuk besarkan aku..

dulu2, masa aku duk kat rumah, aku asyik fikir..bila la aku nak meratau belajar kat luar..tapi bila dapat belajar kat luar ni..jauh dengan keluarga..rindu pulak nak dengar abah membebel...mama bising2 kat dapur...hehehehe...biasalah..aku kat rumah memang malas sikit..lebih2 lagi bila kakak2 aku ada...dyeorang la selalunya buat kerja kat dapur tuh..hehehe...

dulu, aku selalu tak sependapat dengan abah...asyik gaduh jerk dengan dye.. tapi sekarang ni, terasa sebak bila fikir pasal abah...abah jarang call anak2 dye.. tapi dye selalu call aku..tak ada lah selalu sangat...hehehe.. setiap kali abah call, dye selalu tanya aku, ada duit x..? aku tahu abah selalu risau aku tak cukup duit, takut aku tak makan la...sangat sweet... dulu aku ingat, aku lah yang paling abah tak sayang..almaklum lah..selalu sangat bergaduh.. aku ni kuat melawan gak r..heheheh... tapi sekarang ni.. aku tahu.. abah sayang anak2 dye..

aku ingat lagi..bila dapat tahu aku diterima belajar kat UKM ni..abah la yang paling gembira.. tapi dye tak tunjuk terang2 yang dye suka...dapat jerk tahu berita tu, abah terus suh mama beli barang2 untuk aku bawak datang UKM..suh aku kira bape pasang baju kurung aku..(aku ni jenis tak suka pakai baju kurung dulu..so tak banyak la baju kurung aku..heheheh)..abah kata kalau tak cukup, ajak mama pergi kedai beli kain n jahit baju kurung...padahal nak masuk UKM tu lambat lagi.. masa tu, hati aku jadi sebak...terharu sangat2...

setiap kali abah call, dye akan pesan..kalau tak ada duit, cakap..jangan takut..sebab dye tahu..aku tak kan mintak melainkan abah jerk yang bagi...tiba2 aku menangis bila abah pesan.." belajar rajin2..dapat result bagus2...ko jerk la harapan abah n mama.." masa tu..Allah jerk tahu perasaan aku macam mana.. tapi aku still control suara aku..tan nak abah tahu..hehehehe...(tacing pulok pagi2 ni...)

cukuplah aku cerita pasal ni...kang banjir pulok blog aku ni..hahahaha....apa yang aku nak taip ni menyimpang pulok dengan apa yang aku nak taip sebenarnya..hehehehe... sebenarnya aku sangat gembira dapat berkumpul dengan keluarga aku... termasuk lah kakak aku yang jauh nun di Kepala Batas, Gopeng n yang kat Bukit Mertajam tuh...hehehehe..harap2 dapat la kita berkumpul semua....

akhir kata.. ~Family First~

(abah & mama tersayang)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...