Followers

Peringatan aku dan para muslimat

Assalamualaikum dan salam sejahtera...yang dihormati..diri aku sendiri..sahabat handai dan dan sekalian manusia..hehehe...ikut suka hati aku jek bagi kata2 aluan..ehh...akata alu2an..hermm...tak ingat da mana satu yang betul..hehehehe..Post kali ni aku nak kongsi pengalaman aku...dalam era Islam yang dah ada kat serata dunia ni pown..masih ada kawan2 kita yang tak tahu tentang apa yang boleh dan apa yang tak boleh...hah...ni aku nak cerita sikit nih...

selalu gak kan kita dengar orang cakap macam ni.."Biarlah aku free hair  pown..yang penting aku solat gak...ni la yang aku tak leh nak terima ni..macam mana kita nak bezakan wanita muslim dengan wanita kafir...wanita kafir pown free hair n' semayang gak tapi cara dye la kan...so macam mana...???solat tu perkara wajib dan untuk pengetahuan aku dan yang lain2..tutup aurat tu wajib gak taw..

Pasal aurat ni panjang gak kisahnya...pasal tudung tu biasalah kan..aku cuma nak ingtakan para muslimat..tak boleh pakai tudug dengan sanggul tinggi2...sekarang ni siap ada anak tudung yang macam ada sanggul tuh...aku tengok pown macam pelik jerk...realitinya..pakai tudung dengan sanggul yang tinggi tu bukannya cantik pown..cubala tengok dulu cermin sebelum keluar rumah tuhh..tak kan rumah ke bilik ke tak ada cermin kowt...haihhh...tapi kena ingat..aurat wanita bukan di kepala sahaja...kaki pown kena tutup gak...dulu..aku pown tak tahu gak...nasib baik ada insan yang perihatin..suruh aku pakai stokin..hehehe...kalau aku tak pakai..dye akan bising...tapi aku tak kisah..apa yang dye suruh tu menda yang betul...
(jangan lah jadi macam dua-dua orang dalam gambar ni ea..)

satu menda lagi ni...pasal leging... ramai orang tak tahu lagi pasal suar ni...actually...cehhh..speaking konon...hehehe..ok lah..leging ni sebenarnya tak leh pakai...almaklum sajalah..sua ni kan ketat...melekat pulak tuhh kat badan...kan nampak segala bentuk dan lemak2 tepu kat badan...aduinyerr...aku tengok minah2 pakai macam tu..aku lak yang rasa malu..dyeorang ni tak rasa pape ke ek...mesti ada orang akan cakap "ikut suka aku la..kubur lain2"....memang la kubur lain2...tapi sebagai umat Islam aku ada tanggungjawab untuk tegur..ikut atau tak tu terpulanglah...itu dah jadi urusan minah tu dengan Allah...bukan cantik mana pown pakai leging  ni...nampak bentuk kaki dan segala2 bentuk lah...dah macam bertelanjang pown ada...lagi2 leging  yang dipakai dengan baju yang singkat...masha-Allah...tebal sungguh kulit mereka...sehinga tak rasa pakaian tersebut membuka aib mereka....moga2 keluarga dan sahabat2 aku tidak terlibat dengan pakaian yang sedemikian...

kalau ada yang selalu pakai tu...tegur2 lah dye..tapi INGAT....hah..tegur lah dengan cara yang berhemah...jangan sampai memalukan kawan tau keluarga kita tuhh...takut2 cara kita yang salah tu..buatkan dye semakin jauh dari tali Allah..kita yang kena tanggung tuhhh...

Akhir kata dari aku...hehehe...macam bagi ucapan la pulak kan...k la...sebelum kita keluar rumah tuh...dah siap pakai lawa2 ni..tengok la cermin dulu...jangan tengok muka kita jerk...tengok keseluruhannya...dari atas kepala sampai ke hujung kaki...kalau pakai tudung yang sanggul tinggi pasti letak pin pulak kat blakang tengkuk tu...cuba tengok dah macam apa tu...cuba pusing belakang..cantik ke macam tu...pastu turun bawah sikit tengok baju kita...kalau ketat..cantik ke tunjukkan bentuk badan kita..lemak2 tepu semua tu...tengok kaki pulak..pakai ketat2..ada beza tak kalau kita pakai seluar dengan tak pakai..tak ada bezakan...tengok hujung kaki lak...pakai la stokin..sebenarnya...stokin tu tak wajib pakai..yang wajib kena tutup kaki..kalau pakai kasut yang tutup kaki..tak ada masalah  kalau tak pakai stokin...hah..dah tengok pemakaian kita molek..elok,..tak macam sarung nangka..baru lah kita keluar rumah atau bilik...kan cantik tuhh...


bila kita pakai pakaian yang menutup aurat..orang akan pandang maruah kita tinggi...tapi kalau pakaian kita macam yang aku cakap kat atas tu..orang pandang kita serong...cuba tengok kat luar sana...macam mana pakaian pe**c**  dan perempuan liar...apa yang bezakan kita dengan mereka...???? fikir2 kan la sejenak...
mohon maaf jika tersalah bahasa terkasar ayat...sekadar teguran buat diri ku sendiri...

Ada waktunya, 
 sepi menjadi lebih indah 
 kerana di saat itu kita ada ruang 
untuk mengingati dan merindui........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...