Followers

Daisypath Anniversary tickers

mental atau fizikal

assalamualaikum dan salam sejahtera...seperti biasa..lama dah aku tak bersihkan sawang- sawang yang bertempiaran kat blog aku ni...hehehhe...


Profile PictureTaming Sari III hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi...fuhh..cuak gak...tapi tak pe...perjuang masih belum selesai... setiap orang ada peluang untuk menang...saat-saat macam ni..ramai rakan seperjuangan aku yang down (termasuk la aku pown)...tapi bukan sebab TS semata-mata...banyak sebab...tak perlu lah aku bagitahu sebabnya kat sini...kang meleret-leret lak entry aku pasal sebab nya jek kang...aku selalu pesan kat kawan-kawan dan termasuklah diri aku sendiri.. "sekarang ni kita sedang membina kekuatan mental..bukan fizikal lagi...fizikal bergerak mengikut arahan mental kita" jadi...tanam kan dalam diri..nilai-nilai positif...mungkin orang lain lebih hebat dari kita..tapi kita jangan sesekali lupa..bahawa diri kita sendiri punya kehebatan yang tersendiri..jangan pandang rendah dengan kebolehan sendiri...

masa latihan berjalan...ramai cakap "eh, aku tak boleh buat la...susah la..tak berani la" kata-kata macam ni yang buat diri kita jadi lemah.. bila aku cuba clear kan fikiran dyeorang....minta mereka fokus...mereka boleh jek buat..malah lebih baik dari yang aku sangkakan... silapnya mereka tak percaya pada diri sendiri jek..kepada rakan seperjuang sekalian...jangan sesekali menafikan kemampuan diri..tunjukkan dan arahan otak anda supaya berfikir secara positif...dengan itu..fizikal anda pastu akan bekerja keras mengikut arahan tersebut.. percaya pada diri...insya Allah, Allah akan permudahkan jalan anda menuju kejayaan..


seorang mentor yang sangat aku sanjungi selalu pesan "insan yang cemerlang adalah insan yang berjaya melawan dirinya sendiri setiap hari" jadi...lawan sikap dan sifat negatif yang ada dalam diri kita sendiri... insya Allah, kita kan jadi orang yang positif yang selalu cemerlang...


macam tu jugak aku...kalau nak di ikutkan hati ni..aku dah tak nak turun trening...dengan kaki aku yang asyik sakit jek ni.. injury lama la katakaan..hehehhe....tapi aku kena lawan...!!! aku percaya rakan seperjuangan aku yang lain ni semuanya ada kelebihan dan kekuatan masing-masing...malah lebih hebat dari aku...percaya pada diri... korang pasti boleh berjaya...

SEE TO BELIEVE OR BELIEVE TO SEE..korang pilih lah sendiri =)

Ada waktunya, 
sepi menjadi lebih indah 
kerana di saat itu kita ada ruang 
untuk mengingati dan merindui........

No comments:

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...