Followers

Daisypath Anniversary tickers

Aku dan DIA

 Firman Allah:

“Aku adalah sepertimana sangkaan hambaKu, dan Aku bersama dengannya ketika ia mengingati Aku. Jika ia ingat kepadaKu di dalam hatinya, Aku ingat kepadanya di dalam hatiKu. Dan jika ia ingat kepadaKu di khalayak ramai, nescaya Aku pun ingat kepadanya dalam khalayak ramai lebih baik. Dan jika ia mendekati kepadaKu sejengkal,Aku pun mendekatinya sehasta. Dan jika ia mendekatiKu sehasta, nescaya Aku mendekatinya sedepa. Dan jika ia datang kepadaKu berjalan, maka Aku datang kepadanya sambil belari.”

Perpisahan yang berlaku membuatkan aku sedar tentang sesuatu..Alhamdulillah...Allah masih  sayangkan aku..aku terfikir sejenak dengan kata-kata ini:
kasih sayang insan hanyalah setitis jika dibandingkan dengan selautan kasih sayang Tuhan..tak mengapa andai kau kehilangan yang setitis itu selagi selaut masih kau miliki..kerana hanya Allah tempat pergantungan bagi hambaNYA...

Allah memberi aku peluang untuk melakukan sesuatu yang mungkin aku tak akan lakukan jika perpisahan ini tidak berlaku...Subhanallah... Maha Suci Allah...Alhamdulillah...aku bersyukur...

post kali ni mungkin agak rumit untuk difahamkan...tapi cukuplah aku sahaja yang mengerti...


Ada waktunya, 
sepi menjadi lebih indah 
kerana di saat itu kita ada ruang
untuk mengingati dan merindui........

No comments:

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...