Followers

Sindrom ikan duyung

Subhanallah…Maha Suci Allah.. kita hanyala insane kerdil… kita selalu merungut itu..ini…dan selalu jek ada alasan untuk bermalas..tak bersyukur langsung dengan nikmat Allah bagi… selalu jek kit abising..kasut ni da koyak la (pada hal sikit jek pon).. kasut ni kasut lama la….macam2 lagi la… kita tak sedar ada insane yang hanya mampu memandang sebab kekurangan yang dimiliki..  cuba tengok gambar kat bawah ni..




Lebih kurang bayi duyung la… Allah Maha Berkuasa…
Nama bayi ni Milagros Cerron yang bermaksud ‘keajaiban’. Dilahirkan pada 27 April 2005 di Huancayo, Peru. Bayi ni dilahirkan dengan degpan jantung yang sihat Cuma hadapi sikit masalah.. Dia terpaksa berkongsi usus besar dan kecil serta buah pinggangnya gagal berfungsi seperti biasa sebab keadaan bawah pinggangnya. Then, satu pembedahan telah dirancang atas pembiayaan pihak Kerajaan Lima (saya tak tahu pon Kerajaan Lima ni ape..heheheh)


  
             
kat atas ni keadaan Milagros sebelum pembedahan dijalankan.

 

Kita kena bersyukur..walaupun kita ada kekurangan tapi..ketahuilah..sekurang – kuranggnya kita tak perlu menderita sebegini.. Allahu Akbar…


Pembedahan ini diketuai oleh pakar bedah Dr. Luis Rubio. Milagros masa tu berusia 1 tahun.  Lepas pembedahan pertama berjaya, inilah hasilnya. Kumpulan pakar Berjaya memisahkan kakinya yang menyerupai duyung dan memulihkan lutut, betis dan buku lali dengan membuat beberapa pembedahan lagi.


Milagros mula menapak pada usia 2 tahun dan masih memerlukan beberapa pembedahan untuk pulihkan kedudukan kemaluan, usus dan buah pinggangnya.


tengok kegembiraan anak ini, tak siapa pun sangka disebalik senyumannya, dia terpaksa melalui pelbagai kesakitan yang tak dapat kita bayangkan.


Sekarang Milagros dan berusia 6 tahun. Sesuai lah jika dikatakan sebagai puteri ikan duyung dengan rupa parasnya yang cantik. Walaupun Milagos kelihatan sihat, tapi dia masih perlukan pemantauan dan pemeriksaan yang rapi untuk pastikan organ2 dalamnnya berfungsi secara normal. Difahamkan kecacatan ini berlaku 1 kali dalam setiap 70 000 kelahiran.

Ya Allah, jauhkan lah kami dari ujianMu yang seperti ini….

Sumber: www.onetasha.com

Ada waktunya,
sepi menjadi lebih indah
kerana di saat itu kita ada
ruang untuk mengingati dan merindui........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...